Verschillende manieren van online adverteren

Het was niet lang geleden dat online adverteren voor veel bedrijven nog maar onbekende, nieuwe manier van marketing was. Veel bedrijven bleven liever vasthouden aan oude en vertrouwde manieren van adverteren. Desondanks is de afgelopen jaren alleen maar gebleken hoe belangrijk en effectief onlineadvertenties zijn. Eigenlijk kan geen bedrijf er meer omheen om een online marketingstrategie op te zetten. Maar er zijn onderhand ook alweer zoveel verschillende platforms en methoden om gebruik te maken van onlineadvertenties, dat het ons handig leek om ze in dit artikel uiteen te zetten.

Paid advertising campaigns

Betaalde advertentiecampagnes zijn voor veel bedrijven de makkelijkste en meest effectieve manier om te beginnen met online adverteren. Waar je vroeg geld betaalde voor reclamefolders of een reclamespot op televisie. Betaal je nu voor reclames op online platformen zoals Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin enzovoorts. Het fijne aan op deze platforms is dat je heel specifiek kunt kiezen aan wie je de advertenties wilt laten zien. Je kunt mensen op leeftijd selecteren en op woonlocatie en interesses. Op deze manier betaal je dus niet om een reclame te laten zien aan iemand die helemaal niet in je doelgroep zit. Natuurlijk zul je wel moeten betalen voor de reclames. Een manier waarop je geen geld hoeft te betalen voor reclame die wel wat langer de tijd kost is organisch adverteren.

Organisch adverteren

Als je een leuk product of merk hebt, dat je op een creatieve en verassende manier kunt presenteren aan je publiek dan is het mogelijk om bijvoorbeeld op Instagram of YouTube een organisch publiek op te bouwen. Deze mensen zullen je accounts volgen puur omdat ze fan zijn van wat je produceert. Deze manier van adverteren is gratis en zeer effectief, je bouwt als het ware een fanbase van je product of service op.

Bovenaan zoekmachines

Naast sociale media platforms kun je ook adverteren op zoekmachines. De grootste zoekmachine ter wereld is natuurlijk Google. Stel je hebt een restaurant hebben in Amsterdam, hoe fantastisch is het dan als iemand op Google intikt, ‘restaurant Amsterdam’ en jij komt bovenaan. Met adverteren op Google kun je voor specifieke zoekwoorden instellen dat je bovenaan komt te staan. Dit kost natuurlijk wel geld maar je zult moeten onderzoeken of je voor bepaalde zoekwoorden meer of minder betaald. Misschien is er een zoekwoord met weinig concurrentie dat wel bij jouw product of service past.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *